Työ- ja elinkeinoministeriön hallinnonalan ammattiosasto JHL ry 157

Osastomme on yksi Julkisen ja hyvinvointialojen liitto JHL ry:n lähes kuudestasadasta jäsenyhdistyksestä. Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen työ- ja elinkeinoministeriön ja sen hallinnonalan virastojen sekä Uudenmaan TE-toimiston palveluksessa olevat virkamiehet ja toimihenkilöt.

Yhdistyksellä on jäseniä mm. työ- ja elinkeinoministeriössä (TEM), Patentti- ja rekisterihallituksessa (PRH), Kilpailu- ja kuluttajavirastossa (KKV), Uudenmaan TE-toimistossa, Uudenmaan ELY-keskuksessa, Hämeen ELY-keskuksessa ja Valtioneuvoston hallintoyksikössä (VNHY). Meitä on noin 120 ja työskentelemme hyvin erilaisissa tehtävissä organisaatiohierarkian laidasta laitaan.

Ammattiosaston toiminta on aktiivista. Jäsenten edunvalvonnan lisäksi järjestämme tuettuja käyntejä teattereihin, konsertteihin, näyttelyihin ja muihin kulttuuririentoihin. Näistä ilmoitetaan uutis- ja tai tapahtumasivuilla sekä facebookissa.

Ammattiosasto kuuluu Kulkurin Majat ry:hyn, jolloin voimme vuokrata Tammisaaressa olevaa lomamökkiä edullisesti.

Jäsenmaksu on vain 1,00 % palkasta. Siitä liiton osuus on 0,70 % ja työttömyyskassan osuus 0,30 %. Liiton osuudesta 20 % palautuu yhdistykselle. Jäsenmaksusta saa osan takaisin verovähennyksenä.  Jäsenmaksukatto on 600€/vuosi.

Eläkeläiset ym. maksavat jäsenmaksua 8 €/kuukausi. 70 vuotta täyttäneiden jäsenten jäsenmaksu on jatkossa vain 5 €/kuukausi.

JHL:n jäsen voidaan vapauttaa jäsenmaksuista tietyillä ehdoilla.
Lisätietoa jäsenmaksuista.

JHL - ammattiliittomme

Kuulumme Julkisten ja hyvinvointialojen liittoon (JHL), joka on nykyaikainen järjestäytymisväylä kaikille julkisten ja hyvinvointialojen palkansaajille. JHL vaikuttaa vahvasti myös työelämän kehittäjänä.

JHL:n jäsenet ovat oikeutettuja jäsenpalveluihin ja moniin rahanarvoisiin etuihin, joita liittoon kuulumattomat eivät saa. Jäsenen tärkein oikeus on liiton ja oman yhdistyksen edunvalvonta eri muodoissaan. Palveluihin kuuluvat myös työttömyysturva ja oikeusapu sekä ilmaiset jäsenkalenteri, Motiivi-lehti ja matkavakuutus. Liiton jäsenkortilla saa lisäksi rahanarvoisia etuja, muun muassa alennusta vakuutusmaksuihin, polttoaineeseen, majoitukseen ja risteilyihin. Jäsenyys huomioidaan haettaessa VVO:n vuokra-asuntoihin. Liiton toiminnasta ja jäseneduista saat tietoa osoitteesta www.jhl.fi.

JHL:n Etelä-Suomen aluetoimiston toimintaa voi seurata facebookissa https://www.facebook.com/JHLetelasuomi/

SAK - keskusjärjestömme

JHL on Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestön (SAK) jäsenliitto. SAK on yli miljoonan suomalaisen keskusjärjestö. Se on samalla myös kansalaisjärjestö, joka tarjoaa palkansaajille vaikutusväylän työelämään ja yhteiskuntaan. SAK:n toiminnan perustana ovat tasa-arvo, demokratia ja solidaarisuus. SAK:n toiminnasta voit lukea tarkemmin osoitteessa www.sak.fi.

Ammattiosaston toiminta on aktiivista

Ammattiosaston 25-vuotishistoriikin kansilehti

Ammattiosaston historiikit

TEM ammattiosaston 40-vuotishistoriikki 2001-2015
Työ- ja elinkeinoministeriön ammattiosaston 40-vuotishistoriikki. Jatko-osa TM:n ammattiosaston 25-vuotishistoriikkiin.

TM ammattiosaston 25-vuotishistoriikki 1975-2000
Työministeriön ammattiosaston 25-vuotishistoriikki. Sisältää lyhennettynä alla olevan 10-vuotishistoriikin.

TVM ammattiosaston 10-vuotishistoriikki 1975-1985
Työvoimaministeriön ammattiosaston 10-vuotishistoriikki. Sisältää alkuperäiset tekstit ja laajemman kuvamateriaalin.

Ehdotuksia jäsentapahtumiksi ottaa vastaan kulttuurivastaavamme Vivi Markkanen (vivi.markkanen@gov.fi)

JHL on Suomen ammattiliittojen solidaarisuuskeskuksen SASK ry:n jäsen. Sen järjestämistä tapahtumista saat tietoa SASK:n kotisivulta http://www.sask.fi/

KULKURIN MAJAT ry:n MERIMAJA TAMMISAARESSA

KULKURIN MAJAT ry:n MERIMAJA TAMMISAARESSA

Maja meren rannalla Prediumin lomakylässä, n. 14 km Tammisaaresta ja n. 30 km Hangosta.

Majoitustilat neljälle (max 5 henkilölle), keittiö/oleskelutila, jossa yksi avattava sohva makuutilaksi, makuuhuone, jossa kerrossänky ja yksi yksittäinen sänky, sauna ja suihku (lattialämmitys), sisä-WC sekä tilava katettu veranta. Varustuksena mm. sähkölämmitys, hella, mikro, kahvinkeitin, jääkaappi, minipakastin, radio, televisio sekä sähkögrilli (käyttö ainoastaan pihalla).

Lisäksi varustuksiin kuuluvat astiat ja vuodevaatteet (ei liinavaatteita). Verannalla on puutarhakalusteet. Autolla pääsee perille, junalla Lappohjan asemalle. Alueella hyvät ulkoilumahdollisuudet, matala pitkä hiekkaranta. Predium venesataman kioski-kauppaan on matkaa n. 0,5 km.

Lähtösiivouksesta tulee jokaisen huolehtia itse. Mökin verannalta on kaunis näkymä merelle, missä auringon nousut ja laskut ovat kokemisen arvoisia.

Kulkurin Majat ry:n jäsenyhdistysten jäsenille majaa vuokrataan 1.9.2024 alkaen 300 euroa/viikko, 50 euroa/vrk ja viikonloppu (pe-ilta – su-ilta) 100 euroa. Hakemukset ja tiedustelut: kulkurinmajat.varaus@gmail.com

___________________________________________
Kulkurin Majat ry:n jäsenyhdistyksiin kuuluvilla yhdistysten jäsenillä on oikeus vuokrata majoja.
Työ- ja elinkeinohallinnon valtakunnallinen yhdistys THHL ry
Kulkuri ry:n ainaisjäsenet
Työ- ja elinkeinoministeriön hallinnonalan ammattiosasto JHL ry 157
Lounais-Suomen valtion aluehallinto JHL ry 826